DE SLIMSTE BELEGGER (GC)

DE SLIMSTE BELEGGER (GC)

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
ABN AMRO Markets
Bureau
Clockwork Amsterdam
Jaar
2008
Paginanummer
304

Doelstelling

Het onder de aandacht brengen van het beleggingsproduct ABN AMRO Turbo’s. Niet door technische productinformatie te geven - zoals te doen gebruikelijk voor dit en aanverwante producten - maar door de doelgroep daadwerkelijk te laten ervaren hoe Turbo’s werken en wat de unieke voordelen van dit product zijn. Primaire doelstelling: werven van 15.000 deelnemers in 4 weken. Secundair: omzetverhoging Turbo’s.

Doelgroep

Actieve, offensief georienteerde beleggers. Volgens Millward Brown en Euronext zijn er hier ongeveer 180.000 van in Nederland (ten tijde van start campagne: voorjaar 2008).

Concept

Centrale concept is het spel “De Slimste Belegger”. Hierin konden deelnemers persoonlijk ervaren hoe Turbo’s werken. Zodoende nam men op een intensieve en betrokken manier kennis van de unieke productkenmerken. Alle communicatie was gericht op het spel zelf; niet op het product.

Media- en middelenstrategie

Gezien de kleine doelgroep en ambitieuze doelstelling is er voor media gekozen waarin snel veel beleggers konden worden bereikt (print, radio, tv en TV commercial 1 flyers) en waarmee getarget kon worden op actieve beleggers (bannering, e-mail, online spots). Voor de middelen betekende de doelstelling dat ze herkenbaar moesten zijn en site traffic moesten stimuleren. T.b.v. herkenbaarheid sloten alle materialen aan bij het thema GEZOCHT. Om sitebezoek te stimuleren werd in alle middelen de ‘beloning’ van 25.000 euro en het webadres vermeld. Voor radio werd een opsporingsbericht gebruikt, voor alle overige media een GEZOCHT-poster. Om inschrijving te stimuleren werd Jort Kelder als sympathieke doch sturende host op de site ingezet. Hij gaf uitleg, reageerde op klikgedrag en gaf complimenten zodra de bezoeker zich inschreef. Daarna daagde Jort hem uit voor de beleggersquiz. Die stuurde aan op het uitdagen van vrienden. Ook de mogelijkheid om als team deel te nemen aan het toernooi zorgde voor een klein sneeuwbaleffect, waarmee het aantal deelnemers op 22.000 uitkwam. Mobile Advertising
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken