De Power van Tj

De Power van Tj

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Belastingdienst
Bureau
S-W-H
Jaar
2007
Paginanummer
364

Doelstelling

Jongeren wijzen op hun recht op belastingteruggaaf.

Doelgroep

Jongeren (15-17) die in 2006 voor het eerst een vakantie- of bijbaantje hebben gehad.

Concept

Jongeren met een bijbaantje kunnen door het invullen van een Tj-biljet een deel van hun afgedragen loonbelasting terugkrijgen. Toch maken maar weinig jongeren daar gebruik van. Zonde, want een teruggaaf kan al snel honderden euro’s bedragen. De campagne laat zien dat een teruggaaf meer is dan alleen ‘makkelijk geld ontvangen’. Het communiceert het effect van een teruggaaf op het dagelijks leven van jongeren. Nieuwe sneakers, een mp3-speler of zelfs een scooter komen binnen handbereik. Dat is “De Power van Tj”! En wie wil dat nou niet? Binnen de campagne staat de website centraal waar jongeren “De Power van Tj” kunnen ervaren door zelf de hoofdrol te spelen in een interactieve comic. Uiteraard kunnen bezoekers hier ook een indicatie van de teruggaaf berekenen en het Tj-biljet bestellen. Na het aanvragen van het Tj-biljet wordt een beloning ontgrendeld die hen “De Power van TJ” in het echte leven laat ervaren.

Media- en middelenstrategie

Via onconventionele aanwezigheid op (online) radio én specifieke online content integratie (forumdiscussies, branded content, etc.) zijn 15 tot 17-jarigen geconfronteerd met De Power van Tj. Door de radiocommercial in te laten haken op productcommercials stonden hele radioblokken in het teken van de Power van Tj. Online was de discussie over Tj levendig onder de doelgroep door inzet van forumtopics en redactionele items. Dat de doelgroep door deze specifieke benadering letterlijk in beweging kwam, blijkt uit de forse toename in aangevraagde Tjbiljetten. Een stijging van 285% binnen de campagne periode (in vergelijking met voorgaande jaren).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken