Door aan te haken op bestaande boekenmomenten van winkelketens, uitgevers en branche realiseerden we met minimale middelen maximale exposure. In mei, de maand dat er in boekhandels veel aandacht is voor hobby- en kookboeken, introduceerden we de Kook Boekenbon. In juni, de maand van het spannende boek, introduceerden we de Spannende Boekenbon. In oktober rond de Kinderboekenweek kwamen we met de Kinder Boekenbon. En toen de Boekenbon 80 jaar werd, verscheen de Nederlandse Boekenbon, waarvan de auteurs via cocreatie (buttom-up) door boekondernemers en publiek werden verkozen.
Boekondernemers ontvingen bij elke introductie een p.o.s.-pakket met daarin: een vierluikje met de nieuwe genrebon, posters, raamstickers, een genretafeldisplay en een cadeauverpakking. Natuurlijk werd ook de site van Boekenbon vernieuwd. Animaties en een andere look&feel zorgen nu voor meer inspiratie. Op boekenbon.nl maakte elke ontvanger van een genrebon kans op een extra prijs. Dat maakten we bekend via bannering op relevante sites en op de cadeauverpakking. Ook werd er een speciale online boekentipper ontwikkeld, waarbij de ontvanger op basis van smaak of interesse, per genre, haar of zijn favoriete boek getipt kon krijgen.