De Nederlandse Tuinbouw: It’s Alive

De Nederlandse Tuinbouw: It’s Alive

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Productschap Tuinbouw
Bureau
N=5 + KONG
Jaar
2010
Paginanummer
340

Doelstelling

Substantiële imagoverbetering van De Nederlandse Tuinbouw als werkgever zodat hij op lange termijn een potentieel aantrekkelijke werkgever wordt.

Doelgroep

1) Uitstroom vmbo t/m wo 16-24 jaar. 2) Beïnvloeders jongeren: ouders, leraren, etc.

Concept

Werken in de Nederlandse tuinbouw heeft een slecht imago bij jongeren. Meer dan associaties met: tomaten plukken, bloembollen pellen, kortom 'met je handen in de klei', hebben ze niet. Dit terwijl het juist een hightech innovatieve en dynamische wereld is van groot economisch belang (2e economische pijler van NL). Vandaar een campagne die zichtbaar maakt dat de Nederlandse tuinbouw een springlevende sector is met uitdagingen op ieders opleidingsniveau. Onder het thema 'It's Alive' zie en ervaar je de wereld van de Nederlandse tuinbouw. Letterlijk in beeld gebracht in 's werelds eerste 3D Future Vision platform waar 7 eilanden op interactieve wijze de interessegebieden en jobs belichten. Campagnematig vertaald met een plantachtig property, dat zijn wortels vertakt heeft over de hele wereld en met zijn tentakels overal het verschil maakt.

Media- en middelenstrategie

Voor impactvol bereik en contact is crossmediaal ingezet. Introductie voorjaar: Het onlineplatform brengt de wereld tot leven. TVC creëert bekendheid en breed bereik. 4 eigen tv-afleveringen 'Wat Te Doen Voor Je Poen' creëren bekendheid en inzicht in banen. Webvertising voor sitetraffic wordt specifiek getarget ingezet. Social media en online pr-campagne ondersteunen de boodschap. Een 3D-flyer die augmented tot leven komt geeft extra info. Najaar: TVC en samenwerking MTV als drager voor bekendheid. Sitetraffic 3D-platform door doelgroep op locatie op te zoeken en te verleiden met 3D-brillen. Verspreiding op events en boomerangkaarten. Inzet: abri's, online pre-rolls, overlay TMF, MSN-tekstlink. Verder: magazine en beurzen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken