De Fuel Duel Challenge

De Fuel Duel Challenge

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
MERCEDES-BENZ BEDRIJFSWAGENS / MERCEDES-BENZ NEDERLAND B.V.
Bureau
N=5
Jaar
2013
Paginanummer
76

Doelstelling

Introduceer de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter als de beste en zuinigste Sprinter ooit. En activeer de doelgroep om een proefrit aan te vragen.

Doelgroep

De kleinzakelijke markt, met een focus op mkb-ondernemers in de handel, bouw en industrie.

Concept

We introduceren de Sprinter door de doelgroep op te roepen om mee te doen met de Fuel Duel Challenge. Een online experiment waarin we het lage brandstofverbruik van de nieuwe Sprinter gaan bewijzen. De Sprinter (met een volle tank op de rollerbank) gaat het duel aan met zes geduchte opponenten. Tegenstanders uit de wereld van de doelgroep: een accuboor, een vorkheftruck, een generator en een mobiele bouwlamp. En twee meer ludieke tegenstanders: een perpetuum mobile en hét rendementsicoon, het Duracell-konijn. In de eerste fase van de campagne roepen we de doelgroep op om een voorspelling te doen hoelang de verschillende deelnemers van de Challenge het vol gaan houden. Zo verzamelen we waardevolle contactgegevens van de doelgroep. In eerste instantie om ze te informeren over de voortgang van het experiment, door de aard van het experiment is er veel interactie en communicatie met de doelgroep mogelijk, maar natuurlijk ook om ze na afloop van de Challenge een proefrit te laten maken. Het was een spannende strijd, vooral tussen het Duracell-konijn en de Sprinter. Maar uiteindelijk heeft de Sprinter toch ruimschoots gewonnen, inclusief een recordaantal proefritaanvragen en uitstekend sitebezoek.

Media- en middelenstrategie

Een combinatie van traditionele bereiksmedia (tv en billboards) en social media die veel mogelijkheden bieden tot interactiviteit met de doelgroep. In de eerste fase dagen we de doelgroep uit om een voorspelling te doen met tv, dm en Facebook (zowel fans als ingekocht op de doelgroep). Billboards zetten we traditioneel introducerend in. Rondom het experiment creëren we een heel actieve en actuele communicatieflow met de doelgroep via Twitter, Facebook, e-mail en via de actiewebsite. Uiteraard zijn de dealerkanalen ook actief ingezet voor deze campagne.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken