We introduceren de Sprinter door de doelgroep op te roepen om mee te doen met de Fuel Duel Challenge. Een online experiment waarin we het lage brandstofverbruik van de nieuwe Sprinter gaan bewijzen. De Sprinter (met een volle tank op de rollerbank) gaat het duel aan met zes geduchte opponenten. Tegenstanders uit de wereld van de doelgroep: een accuboor, een vorkheftruck, een generator en een mobiele bouwlamp. En twee meer ludieke tegenstanders: een perpetuum mobile en hét rendementsicoon, het Duracell-konijn. In de eerste fase van de campagne roepen we de doelgroep op om een voorspelling te doen hoelang de verschillende deelnemers van de Challenge het vol gaan houden. Zo verzamelen we waardevolle contactgegevens van de doelgroep. In eerste instantie om ze te informeren over de voortgang van het experiment, door de aard van het experiment is er veel interactie en communicatie met de doelgroep mogelijk, maar natuurlijk ook om ze na afloop van de Challenge een proefrit te laten maken. Het was een spannende strijd, vooral tussen het Duracell-konijn en de Sprinter. Maar uiteindelijk heeft de Sprinter toch ruimschoots gewonnen, inclusief een recordaantal proefritaanvragen en uitstekend sitebezoek.