Davitamon Vitz. Multivitamine in een kauwgom.

Chefaro Nederland B.V. / Etcetera

Nominatie 2007

Bekijk deze campagne op pagina 350 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Chefaro Nederland B.V.
Titel
Vitz (van Davitamon)
Bureau
Etcetera
Account
Dick van der Lecq, Hans van Avendonk, Mirelle Schelvis
Copy
Maarten Remmers
Art
Wouter Voges
Strateeg
Hans Middelhoek
Opdrachtgever
Jan-Willem Bartels, Henriëtte voor de Poorte
Film/Productiemaatschappij
Bonkers
Editor
Kevin Whelan
Muziek
FC Walvisch
RTV-producer
Patrick Nelemans
Fotografie
Paul D. Scott
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Chefaro Nederland B.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Etcetera
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Healthcare
Meer Healthcare inzendingen

Healthcare

Doelstelling

Bekendheid creëren met en interesse wekken voor Vitz.

Doelgroep

Mannen en vrouwen van 18 tot 45 jaar die zoeken naar een leuke en makkelijke manier om vitamines te nemen: supplement- & functional food- & kauwgomgebruikers.

Strategie/Concept

Vitz is een innovatie die een nieuw (markt)segment tussen de multivitamine- en kauwgommarkt creëert. De campagne toont waar Vitz voor staat: een nieuwe, leuke en makkelijke manier om altijd en overal je vitamines te nemen. Gekozen is voor een eenduidig en opvallend beeld (bellenblazen= kauwgom&plezier, fruit=vitamines) met een communicatiestijl die zich duidelijk onderscheidt binnen de multivitamine- én kauwgommarkt. Zo onderstreept de campagne de uniciteit van het product.

Media- en middelenstrategie

Tv is het hoofdmedium in de mediacampagne. Het krachtige beeld maakte het mogelijk drie korte commercials alternerend in te zetten en wordt begin 2008 tevens geïntegreerd in abri’s voor snelle bekendheid. D.m.v. een samplingcampagne is, naast nieuwsgierigheid en bekendheid, ook maximale trial gegenereerd.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen