COPD is levensgevaarlijk

COPD is levensgevaarlijk

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Astma Fonds
Bureau
Living the brand
Jaar
2007
Paginanummer
362

Doelstelling

Mensen aanzetten om zich meer te informeren over COPD, de ongeneeslijke longziekte COPD meer bekendheid geven en oproepen tot het laten verrichten van een gratis longfunctiemeting op 14 november 2007 Wereld COPDdag (resultaat: circa 10.000 mensen - binnen doelgroep - in Nederland hebben meting laten doen op deze ene dag).

Doelgroep

Primair rokers en ex-rokers van 40 jaar en ouder. Deze groep heeft een verhoogd risico op COPD.

Concept

Via een serie beelden - gemaakt door de beroemde fotograaf Erwin Olaf, zelf COPD-patiënt - ‘de evolutie van COPD’ weergeven, de ongeneeslijke ziekte een ‘gezicht’ geven, waarbij we in eerste instantie rokers en ex-rokers aanspreken. In 80 procent van alle gevallen is roken de oorzaak. Het betreft een zo authentiek mogelijke campagne, waarbij de oudere dame en heer ook echt COPD-patiënten zijn.

Media- en middelenstrategie

Sterk visueel aanwezig zijn in het dagelijks leven, gekozen voor abri’s, dagbladen (‘stoppers’), tijdschriften, tv, radio, internet, event (op wereld COPDdag) en free publicity (via o.a. de documentaire ‘the making of’).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken