Citroën Veiligheidsdag

Citroën Nederland BV / Euro RSCG

Bekijk deze campagne op pagina 183 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Citroën Nederland BV
Titel
Auto's
Bureau
Euro RSCG
Account
Simone Bergman, Sheila da Silva
Copy
Huub Haarhuis
Art
Matthijs Vrooijink
Strateeg
Ralf Lambie
Opdrachtgever
Saadia Farah Ali, Rob Vermeij
Fotografie
Studio Beerling
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Citroën Nederland BV
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Euro RSCG
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Traffic genereren naar de Citroën-dealer tijdens de Citroën Veiligheidsdag. Dit is een dag waarop Citroën-eigenaren hun auto gratis kunnen laten checken ter voorbereiding op de winter.

Doelgroep

Citroën-eigenaren.

Strategie/Concept

Je bereidt je voor de op de winter met een paar handschoenen, een sjaal en een dikke jas. Maar ook je auto kan wel wat extra's gebruiken. Daarom maakten we een grote, warme trui speciaal voor Citroën. Een opvallende manier om duidelijk te maken dat een auto ook extra aandacht verdient in de winter. Dit iconische beeld stond centraal in de DM en posters bij de dealers.

Media- en middelenstrategie

Op verschillende plaatsen werden de truien 'aangetrokken' bij auto's van nietsvermoedende Citroën-eigenaren. De eigenaren en voorbijgangers maakten foto's en deelden deze online. We verwerkten hun reacties in een online-video. We zetten radio en een DM in om Citroën-eigenaren op te roepen langs te komen tijdens de Citroën Veiligheidsdag.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen