CHATMAN

HI / FHV BBDO creative marketing agency NV

award
Winnaar 2005

Bekijk deze campagne op pagina 282 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
HI
Titel
Mobiel MSN via I-mode
Bureau
FHV BBDO creative marketing agency NV
Account
Anouk Zink, Jeroen Natrop, Ralph Balk
Copy
Mark Muller
Art
Christian Borstlap, Ellen Hooghiemstra (Lost Boys), Rene Klinkhamer (Lost Boys), John Dekker (Backbone)
Strateeg
Anja Froeling Illustraties Christian Borstlap
Opdrachtgever
YVONNE PRINS
Film/Productiemaatschappij
TVC: Czar.nl Viral: Habbekrats
Muziek
Composer: Sander Baas & Iwan den Boestert. Lyrics: Mark Muller
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Jasper Zwartjes
Illustraties
Christian Borstlap
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HI
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO creative marketing agency NV
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie winnaars

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Introduceren van de eerste mogelijkheid tot mobiel MSN’en via I-mode.

Doelgroep

Jongeren tussen de 20 en 24 jaar. De mobiele telefoon speelt een zeer belangrijke rol in hun sociale leven. Zonder hun mobiel voelen ze zich gehandicapt en beperkt in hun vrijheid.

Strategie/Concept

Terwijl de discussie over hoe MSN mobiele telefonie bedreigt in volle gang is, komt Hi in samenwerking met MSN met mobiel MSN’en via I-mode.

Media- en middelenstrategie

De knalgele, zingende en dansende ChatMan is verslingerd aan mobiel MSN, maakt zijn opwachting in messenger, heeft een eigen site, is als karakter toe te voegen aan je buddy-lijst en chat zich helemaal suf met zijn fans. Verder is ChatMan te zien en horen op radio, tv, outdoor en in winkels.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen