CHATMAN

CHATMAN

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
HI
Bureau
FHV BBDO creative marketing agency NV
Jaar
2005
Paginanummer
282

Winnaar 2005

Doelstelling

Introduceren van de eerste mogelijkheid tot mobiel MSN’en via I-mode.

Doelgroep

Jongeren tussen de 20 en 24 jaar. De mobiele telefoon speelt een zeer belangrijke rol in hun sociale leven. Zonder hun mobiel voelen ze zich gehandicapt en beperkt in hun vrijheid.

Concept

Terwijl de discussie over hoe MSN mobiele telefonie bedreigt in volle gang is, komt Hi in samenwerking met MSN met mobiel MSN’en via I-mode.

Media- en middelenstrategie

De knalgele, zingende en dansende ChatMan is verslingerd aan mobiel MSN, maakt zijn opwachting in messenger, heeft een eigen site, is als karakter toe te voegen aan je buddy-lijst en chat zich helemaal suf met zijn fans. Verder is ChatMan te zien en horen op radio, tv, outdoor en in winkels.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken