Case Study: Sneeuwhoogte Transavia

Case Study: Sneeuwhoogte Transavia

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
TRANSAVIA
Bureau
NMPi
Jaar
2016
Paginanummer
389

Doelstelling

Voor de wintercampagne voor Transavia werd ons gevraagd om iets te doen met de onvoorspelbaarheid van sneeuwval in de bestemmingen waar Transavia naar toe vliegt. Het is niet altijd zeker of er voldoende en/of verse sneeuw ligt, waardoor de pistes groen blijven. Als je dan volop gaat adverteren met een sneeuw campagne sla je de plank volledig mis. NMPi heeft dit door een slimme manier van inkoop over alle kanalen heen opgelost.

Doelgroep

Wintersport liefhebbers, die voor goede sneeuw het vliegtuig zouden nemen.

Concept

In tegenstelling tot de traditionele marketingkalender manier van adverteren, hebben we er dit jaar voor gezorgd dat we o.b.v. actuele sneeuwval op de juiste momenten adverteren over alle kanalen heen.

Media- en middelenstrategie

De campagne maakt gebruik van een zelf ontwikkelde decision-engine, die o.b.v. actuele sneeuwhoogte en verse sneeuwval data de campagne activeert/de-activeert of zelfs extra hard laat draaien. Dit gebeurd over RTB Display, Premium Display, Facebook en Digital-out-of-Home.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken