Case Study: Sneeuwhoogte Transavia

TRANSAVIA / NMPi

Bekijk deze campagne op pagina 389 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
TRANSAVIA
Bureau
NMPi
Account
Linda Koomen
Copy
Valery Story
Art
Ted van Blitterswijk
Strateeg
Quintijn van Kessel
Opdrachtgever
Nick Brands, Pelle den Engelsman
Illustraties
Kokoro, Alion
In samenwerking met
Alion, MyAdbooker, Meteovista, Kokoro
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van TRANSAVIA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van NMPi
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Voor de wintercampagne voor Transavia werd ons gevraagd om iets te doen met de onvoorspelbaarheid van sneeuwval in de bestemmingen waar Transavia naar toe vliegt. Het is niet altijd zeker of er voldoende en/of verse sneeuw ligt, waardoor de pistes groen blijven. Als je dan volop gaat adverteren met een sneeuw campagne sla je de plank volledig mis. NMPi heeft dit door een slimme manier van inkoop over alle kanalen heen opgelost.

Doelgroep

Wintersport liefhebbers, die voor goede sneeuw het vliegtuig zouden nemen.

Strategie/Concept

In tegenstelling tot de traditionele marketingkalender manier van adverteren, hebben we er dit jaar voor gezorgd dat we o.b.v. actuele sneeuwval op de juiste momenten adverteren over alle kanalen heen.

Media- en middelenstrategie

De campagne maakt gebruik van een zelf ontwikkelde decision-engine, die o.b.v. actuele sneeuwhoogte en verse sneeuwval data de campagne activeert/de-activeert of zelfs extra hard laat draaien. Dit gebeurd over RTB Display, Premium Display, Facebook en Digital-out-of-Home.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen