Breda brengt het samen

Breda brengt het samen

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
GEMEENTE BREDA
Bureau
The Communication Company
Jaar
2017
Paginanummer
343

Nominatie 2017

Doelstelling

Breda brengt het samen' is de nieuwe positionering van de stad Breda. Het verwijst aan een kant naar alle mooie dingen (gebouwen, parken, opleidingen, kroegen, etc) die Breda samenbrengt, maar het is aan de andere kant ook een oproep naar alle Bredanaars om dit samen naar buiten te brengen. De doelstelling van de campagne was dan ook om de trots en het bewustzijn van de Bredanaars over hun stad aan te wakkeren en hen te helpen dit uit te dragen.

Doelgroep

- Bewoners van Breda - Bedrijven in Breda - Studenten in Breda

Merkomschrijving

Breda brengt het samen.

Concept

Als eerste stad van Nederland ontwikkelden we voor Breda een 'dynamic identity', waarbij de bekende drie Andreaskruisen het stramien vormden voor een logo waaraan iedereen z'n eigen invulling mag geven. Bedrijven, particulieren, verenigingen, festivals; honderden logo's werden op die manier gemaakt en, minstens zo belangrijk, gebruikt om de trots voor Breda uit te dragen. Met alle kruisen die verzameld zijn wordt in 2018 een 'random logo configurator' gemaakt waardoor Breda straks een logo heeft dat net zo veelzijdig is als de stad zelf.

Media- en middelenstrategie

PR, Social media, Website, Gemeente, VVV
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken