BNR Verstand van zaken

BNR Verstand van zaken

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
BNR NIEUWSRADIO
Bureau
The Oddshop
Jaar
2013
Paginanummer
86

Doelstelling

Marktaandeel vergroten en laden nieuwe pay-off: Verstand van zaken.

Doelgroep

Professionals. Focus op Radio 1 luisteraars.

Concept

Bij BNR wordt nieuws niet alleen verslagen maar ook geduid. Daarom maakten we een campagne met historische bewijsvoering. Om nieuwe luisteraars te bereiken wilden we adverteren op Radio 1. Eén probleem: publieke zenders laten geen reclame toe van commerciële zenders. Dit vroeg om een stunt. We introduceerden de Trojan radiocommercial.

Media- en middelenstrategie

We lanceerden de luchtvaartmaatschappij 'BAY&AIR' inclusief website en radiocommercial voor op Radio 1. Zij zonden de BAY&AIR commercial de dag erna gewoon uit, maar ontdekten direct daarna dat het van BNR was en haalden hem gelijk weer van zender. Daarop verspreidden we een persbericht dat massaal werd opgepikt door nieuwszenders, nieuwssites en social media. In plaats van nieuwszender werden we zo zelf het nieuws: BNR, verstand van zaken. De volgende dag werd de campagne verder multimediaal uitgerold via print, outdoor, online en radio.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken