Bavaria DutchDress

Bavaria DutchDress

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Bavaria
Bureau
Selmore (TVC, virals, packaging)
Jaar
2010
Paginanummer
296

Winnaar 2010

Doelstelling

Creëer bekendheid voor de DutchDress. Vergroot daarbij awareness voor Bavaria en genereer trial bij een nieuwe doelgroep jonge kopers.

Doelgroep

Primair mannen 18-35 jaar, NL (ca. 2 miljoen mannen)Secundair vrouwen 18-35 jaar, NL (ca. 2 miljoen vrouwen)

Concept

Bavaria doorbreekt graag conventies en heeft op een eigen Zo-manier naar het WK en de vaak mannelijke 'platte' premiums gekeken. Met de DutchDress werd het eindelijk een mooi WK.

Media- en middelenstrategie

Middels uitgekiende PR werd de DutchDress geïntroduceerd (ism Sylvie van der Vaart). Om bekendheid te vergroten werd in massamedia TV commercial + tagon ingezet. Guerrilla marketing (inzet van flashmobs) werd gebruikt om DutchDress te activeren. Ter ondersteuning zijn online media ingezet (actiesite, seeding van online filmpjes) en winkelcommunicatie (pack en displays).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken