AXE Anarchy for Him and for Her

AXE Anarchy for Him and for Her

Categorie
Excellent
Adverteerder
Unilever, AXE deodorant & bodyspray
Bureau
Het PR Bureau
Jaar
2012
Paginanummer
282

Winnaar 2012

Doelstelling

Vergroot de 'coolness-factor' van het merk door middel van een spraakmakende activatiecampagne.

Doelgroep

Jongens van 17-22 jaar

Concept

AXE is al 25 jaar exclusief voor mannen. De introductie van de eerste AXE vrouwengeur ooit voegt een nieuwe dimensie toe aan de beleefwereld van de fans. Ontembare lust en wederzijds verlangen liggen op de loer wanneer eindelijk ook vrouwen het AXE effect ervaren. Aan de veelbesproken lancering van AXE Anarchy deodorant en bodyspray (For Him & For Her) gaat een doordacht ambassadeursprogramma vooraf. Invloedrijke popartiesten zoals Gers Pardoel, Mr Polska en Keizer en Youtubers zoals Realiteittijd, MyLovebugLife en Dylan Haegens zorgen voor een online buzz. Hun bijdragen worden 1,6 miljoen keer bekeken. Na de officiele lancering en de start van de TVC ontstaan al snel de eerste 'lustincidenten'. Snoggende stelletjes die al tongworstelend het openbare leven bruut verstoren. De chaos als gevolg van het dubbele AXE effect verspreidt zich verder en eindigt in een internationale epidemie. En dankzij guerrilla events groeit snoggen onder de doelgroep uit tot een fenomeen. De chaos kan maar gestopt worden door één maatregel: AXE geeft het merk terug aan de mannen en trekt de vrouwenvariant in. Het hoax product AXE Anarchy for Her is in totaal drie maanden verkrijgbaar geweest. In deze periode groeit AXE Anarchy for Him uit tot de grootste variant in de range.

Media- en middelenstrategie

Voor deze campagne is een crossmediale mix ingezet van paid, owned & earned media. Totale opbrengst van redactionele PR is 10,5 miljoen euro. Innovatieve campagne aspecten: • De omvang en de impact van het AXE ambassadeursprogramma; • De introductie van 'breaking news items' op de tv, die verslag doen van AXE chaos events over de hele wereld; • Een serie 'front page take-overs' van Spits en Metro; • Social media: de doelgroep neemt online deel door zelf snogfoto's en video's te uploaden. Tijdens campagne slaagt AXE erin om het aantal volgers te verviervoudigen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken