ANDRÉLON FOR MEN SHAMPOOS

ANDRÉLON FOR MEN SHAMPOOS

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unilever Benelux
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2008
Paginanummer
290

Nominatie 2008

Doelstelling

Introductie van de nieuwe range Andrélon for Men shampoos (Hair & Body, Verkwikkend, Iedere Dag, Sterk & Stevig, Anti-Roos) en een Gel.

Doelgroep

Nuchtere mannen tussen de 20 en 49. Nemen hun haar zoals het is en zijn niet zo bezig met haarproblemen.

Concept

Mannen hebben andere behoeften dan vrouwen m.b.t. hun haar. Toch gebruiken mannen doorgaans geen haarverzorgingsproducten die speciaal geschikt zijn voor hun mannenhaar en haarproblemen. Ze gebruiken de haarverzorgingsproducten die ze in de badkamer aantreffen. En dat zijn de producten van hun vriendin, afgestemd op vrouwen. We weten uit onderzoek dat mannen vooral geïnteresseerd zijn in het effect van haarverzorgingsproducten en veel minder in de werking ervan. Daarom weiden we in communicatie niet uit over technische details en andere reasons to believe. We focussen op het effect. Het uitvergrote effect van het gebruik van vrouwenshampoo op mannenhaar. Uiteraard doen we dat op een echte Andrélon manier: relativerend, in het echte leven en met een knipoog.

Media- en middelenstrategie

Breed bereik via 20” TVC, print en outdoor. Daarnaast ondersteunende middelen als toiletvertising, boomerang en online advertising.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken