Amstel Radler. Dubbel verfrissend.

Amstel Radler. Dubbel verfrissend.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
AMSTEL BIER - AMSTEL RADLER
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2013
Paginanummer
284

Winnaar 2013

Doelstelling

Bekendheid (naam en propositie) en penetratie. De resultaten zijn ongeëvenaard, alle doelstellingen behaald en ruimschoots overtroffen.

Doelgroep

Mannen, bierdrinkers 25-55 jaar, sociaal en no-nonsens. Ze zijn graag met hun vriendengroep.

Concept

Amstel Radler is de verfrissende mix van Amstel bier en citroenwater, met 2% alcohol. Het was de uitdaging de propositie en naam van Radler bekend te maken en toch heel herkenbaar Amstel te blijven. We hebben Radler binnen het campagne-idee onder de aandacht gebracht. Dat doen we op hét moment waarop de doelgroep behoefte heeft aan verfrissing: na het sporten. We kozen voor fietsen. Amstel heeft van oudsher een band met deze populaire NL volkssport. We maken hiermee ook een link naar de oorsprong van Radler, dat speciaal voor fietsers is uitgevonden. In deze context vertellen we zo aanstekelijk mogelijk wat Radler is.

Media- en middelenstrategie

Focus op TV (TVC en sponsoring Tour du Jour) en sampling. Voor Radler geldt: proeven=kopen. We hebben daarom massaal gesampled (>1,5 mio samples).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken