De karakteristieke Amstel 'vaas', is sinds jaar en dag hét gezicht van het merk en daarom held van de campagne. In de hoofdfilm zetten we dit unieke bierglas, als echte jubilaris, letterlijk in het middelpunt van de belangstelling. Na een lofzang op Amstel en de momenten waarop Amstel er altijd bij was en nog steeds is, proosten we op 140 jaar 'Ons Bier'. Het jubileum van 'Ons Bier' vieren we door Amstel liefhebbers iets speciaals te bieden dat tevens de merkauthenticiteit versterkt. Hoe kan dat beter dan met echte collectors items? We brengen het Amstel jubileumboek uit, met alle historische feiten. Introduceren Amstel-Jubileumvazen, retro flesjes en geven bij elk krat een shirt weg met jaren '50 Amstel reclameprint. Deze actie jagen we aan met twee tag-ons, die laten zien hoe Amstel fans voor de supermarkt bivakkeren om zo'n uniek shirt te bemachtigen. Tenslotte, mag iedereen op Hyves stemmen voor de verkiezing van Nederlands favoriete Amstel commercial.