Amoy Asian Vibes

Amoy Asian Vibes

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
H.J. Heinz
Bureau
Groen & Kool
Jaar
2010
Paginanummer
318

Doelstelling

Awareness: > 12% geholpen. Attitude: > 65% vindt dat Amoy staat voor makkelijke kant en klare Aziatische producten. Commercieel: 20% base uplift na drie flights (900GRP's) en multi media campagne.

Doelgroep

Jonge stellen 25-35 jaar, wonend in de stad, druk sociaal leven, houden van verre reizen en koken.

Concept

"Amoy: the real taste of Asia. The number 1 in Hong Kong. Since 1908." Voel de "Vibe van Urban Asia" en ervaar de smaak van Hong Kong vandaag. Eten is hier onderdeel van het leven: vers, snel en smakelijk. In de hit & run -commercial door heel Hong Kong wordt het bijna tastbaar dat je daar bent. Brandproperties hierbij: donkere vormgeving, belichting, en oosterse stokjes. Binnen de categorie "Oosters" worden de meeste merken als 'nostalgisch authentiek' gepositioneerd. Amoy kiest voor 'hedendaagse authenticiteit' aangezien Amoy nog steeds een springlevend merk is in Hong Kong. De stadse omgeving sluit nauw aan bij de cosmopolitische levensstijl van de communicatiedoelgroep en onderstreept het gemak van de 'wok klare producten'. Amoy brengt je naar urban Asia in plaats van dat nostagisch Azië hierheen gebracht wordt.

Media- en middelenstrategie

Na het redesign (opvallende zwarte verpakking) werd gestart met de TV commercial. Aansluitende volgden online (www.amoy.nl) en mobiel (winnaar mobiele consortium) met een platform dat de 'connection to (the real taste of) Asia faciliteert. Andere onderdelen van deze geïntegreerde campagne: displays, demonstraties (met een gemotoriseerd Aziatisch verkoopkarretje), advertenties en winkelvloerpromoties.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken