Altijd reden voor een feestje

Altijd reden voor een feestje

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Smiths
Bureau
Red Urban
Jaar
2011
Paginanummer
256

Doelstelling

Sinds 2009 is Smiths zich duidelijker gaan richten op gezinnen met kinderen. Binnen het huidige, drukke gezinsleven, waarin iedereen zijn eigen ding doet, is het vinden van "quality time" met het gezin lastig, maar belangrijker dan ooit. Daarom wil Smiths meer spontane, vrolijke momenten ("feestjes") met elkaar stimuleren. Deze nieuwe positionering is vertaald in het "Elke zak een feestje" platform. In 2011 wilde Smiths dit verder uitbouwen door een campagne neer te zetten waarbij de consument actief werd betrokken. De campagne heeft een awareness van 47% behaald (doel: 25%) op de Campagne Statement "Met Smiths heb je altijd een reden voor een feestje".

Doelgroep

Alle gezinnen met kinderen.

Concept

Smiths vindt dat er vaker vrolijke momenten met elkaar zouden moeten zijn. Maar waarom zou je wachten tot een verjaardag om een feestje te vieren? Er is elke dag wel een reden voor een feestje! Daarom bedachten we het thema "Altijd een reden voor een feestje". Om dit thema tastbaar te maken kon je een persoonlijke slinger bestellen met de reden voor jouw feestje. In de campagne stond de feestslinger centraal met allerlei grappige en alledaagse redenen voor een feestje. Wat is jouw reden voor een feestje?

Media- en middelenstrategie

Via een TVC, billboarding en in-program, online advertising, acties op Hyves en Twitter, print, POS materiaal en on-pack bannering confronteerden we heel Nederland met allerlei actuele redenen voor een feestje. Daarmee verspreidden we een feestelijke stemming en motiveerden we mensen om bij aankoop van drie Smiths producten, zelf ook een feestslinger met eigen tekst te bestellen op Smiths.nl. Er zijn in totaal 26.000 slingers besteld die in alle huiskamers van Nederland een "klein" feestje representeerde.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken