Ajax vs. Vondelpark

Ajax vs. Vondelpark

Categorie
Durables
Adverteerder
adidas Benelux BV
Bureau
TBWABEC
Jaar
2011
Paginanummer
182

Doelstelling

Onthul het nieuwe Ajax uitshirt en stimuleer de verkoop in de fanshop.

Doelgroep

Ajax-fans en voetballiefhebbers

Concept

Hoe kun je het nieuwe Ajax uitshirt beter onthullen dan tijdens een potje voetbal... in het Vondelpark? Om zoveel mogelijk rumoer rondom de onthulling te creëren, stuurden we vier Ajaxspelers het Vondelpark in om het op te nemen tegen een groepje nietsvermoedende parkvoetballers. Ondertussen onthulden ze het nieuwe uitshirt.

Media- en middelenstrategie

Om het rumoer rondom het nieuwe uitshirt aan te zwengelen plaatsten de spelers direct na de 'wedstrijd' een Twitterfoto, die 's avonds in de talkshow Barend & Barend verscheen en binnen 24 uur 65.000 keer werd bekeken. De volgende ochtend voerden we de spanning verder op door op een speciale microsite meer en meer details van het shirt te onthullen. Rond het middaguur ging 'Ajax-Vondelpark' live op YouTube. Via PR en 'owned media' werd de film die week de meest populaire sportfilm en best gewaardeerde film op YouTube. Het shirt werd het best verkochte uitshirt ooit.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken