#Ad. Herken de reclame op internet

#Ad. Herken de reclame op internet

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
STICHTING RECLAME CODE
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2019
Paginanummer
255

Doelstelling

Consumenten bewuster maken van reclame via social media en influencer marketing. Influencers aansporen om open te zijn over reclame via social media.

Doelgroep

Iedereen die met influencers in aanraking komt, adverteerders en reclamemakers/influencers.

Merkomschrijving

Stichting Reclame Code bevordert verantwoord reclame maken door de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid ervan te waarborgen. In traditionele media is het vaak transparant dat het om reclame gaat maar op social media niet altijd. De #Ad-campagne vraagt aandacht voor het belang van deze transparantie.

Concept

Reclame moet direct herkenbaar zijn, ook als dit door influencers wordt gemaakt. Daarom het concept: #Ad. Herken de reclame op internet. Dit is opvallend, herkenbaar en brengt de boodschap direct over.

Media- en middelenstrategie

#Ad was te snappen door het alleen te zien. Daarom moesten de gekleurde letters overal zichtbaar zijn, via OOH, TV, OLV en bioscoop. Ook influencers bleven niet achter en werden ingezet om te doen waar ze goed in zijn: influencer marketing over influencer marketing. Zo werden volgers ook direct geïnformeerd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken