ABN AMRO PERSOONLIJK FINANCIEEL PLAN

ABN AMRO PERSOONLIJK FINANCIEEL PLAN

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO Bank
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2008
Paginanummer
164

Doelstelling

Activeer de doelgroep en genereer adviesgesprekken met de Preferred Banker. Deze campagne moet tevens een bijdrage leveren aan de beeldvorming van ABN AMRO: een ambitieuze bank voor ambitieuze mensen.

Doelgroep

Primair: huidige Preferred Banking klanten van ABN AMRO. Secundair: niet-klanten die vallen binnen het profiel van Preferred Banking. In totaal is het marktpotentieel voor deze groep 1,2 miljoen klanten.

Concept

Preferred Banking klanten nemen financiële planning serieus, maar het komt er nooit van om het te (laten) doen. Dat maakt onrustig en dat knaagt. De campagne brengt financiële planning terug tot een laagdrempelige manier om deze onrust weg te nemen. De stapel met financiële paperassen staat symbool voor het niet op orde hebben van je financiële zaken. Want wat gebeurt er als je je financiële zaken niet goed geregeld hebt? Dan blijft het je tot vervelens toe achtervolgen. Op Prinsjesdag tot in je Gouden Koets aan toe.... Het is dus hoog tijd voor een Persoonlijk Financieel Plan. Want dat is één van de voordelen van Preferred Banking bij ABN AMRO.

Media- en middelenstrategie

In de middelenstrategie is gezocht naar een optimale combinatie van bereik en creatieve impact. Televisie, radio, outdoor en online werden ingezet als breed massamedium. Daarnaast werd binnen verschillende kanalen de doelgroep op verrassende wijze geconfronteerd met het creatief idee en de boodschap: van echte grote stapels op mega-billboards en kofferbanden op vliegvelden, tot aan strookadvertenties in print en online. Daarnaast werd op Prinsjesdag een inhaker gepubliceerd in de dagbladen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken