Aandeel in de lucht

Aandeel in de lucht

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Gemeente Amsterdam
Bureau
Gummo
Jaar
2007
Paginanummer
375

Doelstelling

Inwoners en bedrijfsleven van Amsterdam bewust maken van het belang van betere luchtkwaliteit, en duidelijk maken dat verbetering van de luchtkwaliteit niet alleen taak is van de gemeente, maar ook van burgers en ondernemers zélf. Daarnaast zorgen voor draagvlak voor de maatregelen van de gemeente.

Doelgroep

Mensen die wonen en/of werken in Amsterdam, en het Amsterdamse bedrijfsleven.

Concept

Goed gedrag belonen, in plaats van slecht gedrag te bestraffen. Inwoners én ondernemers worden opgeroepen om een ‘Aandeel in de lucht’ te nemen (aandeelindelucht.amsterdam.nl). In ruil voor het aandeel moet men een aantal ‘luchtvriendelijke’ beloftes doen (de auto laten staan voor korte ritjes, bezoekers adviseren te parkeren bij P+R garages etc.). Wie goed doet wordt beloond. Het aandeel geeft dan ook dividend. Tweewekelijks worden onder de aandeelhouders ‘luchtvriendelijke’ beloningen verloot (beschikbaar gesteld door het bedrijfsleven).

Media- en middelenstrategie

Consumenten: TV, print, outdoor, bannering en PR. Bedrijfsleven: DM
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken