53J8

53J8

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Radio 538
Bureau
BSUR
Jaar
2011
Paginanummer
504

Doelstelling

Na de zomervakantie, een periode waarin minder radio wordt geluisterd, meer tune in op Radio 538 en traffic naar radio538.nl genereren door middel van een onderscheidende campagne en daarmee het stoere, energieke en jongensachtige imago versterken.

Doelgroep

M/V 13-49 jaar. Focus op mannen 20-34 jaar.

Concept

53J8. Met € 50.000,- op zak reisde Mr. X door heel Nederland. Zijn missie was om gedurende de actieperiode niet ontdekt te worden, terwijl Radio 538 elke dag via verschillende eigen kanalen nieuwe hints gaf om zijn identiteit en locatie te onthullen. Degene die Mr. X wist te onthullen won het geldbedrag. Om hierop kans te maken was het dus zaak om naar Radio 538 te luisteren. Het concept is visueel vormgegeven door de brand icons van Radio 538 (de Stereoheads) die met aangelijnde jachthonden op jacht gaan naar Mr. X. Een spannend en stoer beeld.

Media- en middelenstrategie

De media- en middelenstrategie is gericht op maximale zichtbaarheid van de 53J8 en het activeren van alle radioluisteraars van Nederland. De spannende en avontuurlijke campagne werd via eigen kanalen aangejaagd en uitvoerig on-air en online besproken. Daarnaast waren de Stereoheads samen met de woeste jachthonden veelvuldig te zien in de tv-commercials, print- en outdooruitingen en werd de jacht 24/7 via Facebook, Twitter en 53J8.nl voortgezet. Om de campagne helemaal compleet te maken lekte er een mysterieus filmpje van de schuilplaats van Mr. X, verschenen de Stereoheads bij een wedstrijd van het Nederlands Elftal en werd samen met Samsung de unieke 'X-spots' in verschillende steden geïntroduceerd. Jagers die op deze Hypersonic Sound spot gingen staan hoorde een extra aanwijzing over de schuilplaats van Mr. X die nergens anders te horen was. Kortom, extra publiciteit voor de actie én uiteraard unieke munitie voor de diehard jagers!
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken