40ANTWOORDEN.NL

40ANTWOORDEN.NL

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Randstad
Bureau
&KoenseSeverein
Jaar
2009
Paginanummer
68

Doelstelling

Kwalitatief: Randstad neerzetten als partij die deskundig is op het brede gebied van Human Resources (sparringpartner) en dus verder gaat dan alleen het inlenen van uitzendkrachten. Kwantitatief: het stimuleren van verzoeken om informatie en het genereren van adviesgesprekken.

Doelgroep

HR-verantwoordelijken bij middelgrote en grote werkgevers in Nederland. Bestaande klanten en prospects.

Concept

Crisis, pandemie, onzekere tijden die veel vragen oproepen. Antwoorden ontbreken in de meeste gevallen. En als ze er al zijn, dan zijn het meestal clichés. Nietszeggend. Dus lanceerde Randstad 40antwoorden.nl. Een website waarop échte antwoorden worden gegeven en waar de doelgroep persoonlijk vragen kan stellen over alles wat met het personeelsbeleid te maken heeft. Om de aandacht hierop te vestigen, ontwikkelden we een multichannelcampagne waarin clichéantwoorden worden afgezet tegen de deskundigheid van Randstad. Met als karakter Benno van Brakel, een ‘zelfbenoemd HR-orakel’. In vijf filmpjes geeft hij zijn licht absurdistische visie op actuele HR-vraagstukken. De vijf filmpjes zijn gekoppeld aan de thema’s waarop Randstad antwoorden heeft geformuleerd.

Media- en middelenstrategie

Kern van de campagne was 40antwoorden.nl. Een interactief platform waar Randstad de 40 ‘meest gezochte’ HRantwoorden geeft. De online omgeving maakte het mogelijk om de doelgroep makkelijk van (veel) informatie te voorzien, waarbij op een laagdrempelige manier vragen konden worden gesteld. De url zette Randstad direct neer als deskundige en zorgde er bovendien voor dat meteen duidelijk werd waar de campagne om draaide. De overige middelen leidden allemaal naar dit interactieve platform. E-mailing, DM (antwoordenvelop met vraagkaart!), banners, etalageposters. Het gebruik van filmpjes met HR-orakel Benno van Brakel zorgde voor een hoge attentiewaarde en was voor de intercedenten van Randstad bij telefonische opvolging een zeer goede gespreksopening.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken