Dit is het tweede jaar dat de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland de verkiezing organiseert van de nieuwe generatie bureaus, overgenomen van de initiatiefnemers B&BA en FONK. Op de inspirerende jurymiddag op 29 maart 2016 zijn de 15 Longlist kandidaten allemaal kritisch bekeken en besproken door de leden van de Hoofdjury SAN NKOTB 2015.
Shortlist alfabetisch van de zes genomineerde bureaus:
- Influencer Marketing Agency
Van Shortlist naar Finalist
De 6 kandidaten/bureaus van de Shortlist, presenteren zich op 28 april a.s. voor de Hoofdjury en de SAN Vakjury. Zij kunnen gebruik maken van een coach, de volgende vakgenoten stellen hun kennis belangeloos hiervoor beschikbaar:
Fred Moolhuijsen, Eugène Roorda en
Ronald Voorn.
De SAN Vakjury wordt gevormd door juryleden van de Stichting Adverteerdersjury Nederland. Gedurende deze middag wordt bekend gemaakt welke 3 bureaus doorgaan als Finalist en de uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de feestelijke
Uitreiking SAN Accenten 2015 op 26 mei a.s. in Studio 21 te Hilversum.
De Hoofdjury onder leiding van de onafhankelijke juryvoorzitter
Guda van Noort (foto) in het dagelijks leven directeur van het SWOCC en Assistent Professor aan de UVA bestaat uit:
- Winnaar voorgaand jaar: Jordi Romkema, Superhero Cheesecake
- Twee externe deskundigen: Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
- Twee vanuit vakmedia: Nicolette Hulsebos, FONK en Paul Petermeijer, Twinkle
- Twee SAN bestuursleden: Paul Geraeds, Bakker en Jasper van der Bijl, Pon/VW
- Twee vanuit bureaus: Boris Nihom, ACHTUNG! en Eddy Salfischberger, Alfred