Iedereen heeft iets met Randstad

Randstad Nederland / Publicis

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 98 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Randstad Nederland
Titel
Personeelswerving
Bureau
Publicis
Account
Gwen Hanrath, Michiel van der Linden, Jack de Graaff
Copy
Marcel Hartog, Arnout Robbe, Vanessa Burgmans
Art
Jeroen van Zwam, Paul Wagemaker, Billy Witbraad
Strateeg
Caroline van Hoof, Mathijs Boonstra
Opdrachtgever
Carla Plukkel, Suzanne van der Cammen, Sven Fase, Jolanda Brontsema
Film/Productiemaatschappij
Czar Films, Lieven van Baelen
Editor
Ben Isaacs
Muziek
Billinger&Marsman, Soundwise
RTV-producer
Marloes van den Berg
Fotografie
Carla Plukkel
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Randstad Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

Randstad dichterbij de Nederlandse samenleving brengen, door te laten zien en voelen dat zij al 50 jaar in staat is om mensen en bedrijven te laten groeien. Uitbouwen van het beeld als marktleider en autoriteit in het bij elkaar brengen van mens & werk. Met resultaat: de behaalde merkdoelstellingen zijn gemiddeld 200% van de beoogde doelstelling. En het gemeten effect ligt bijna 60% boven de landelijke benchmark. Daarmee gaat de campagne de geschiedenis in als meest succesvolle merkcampagne voor Randstad.

Doelgroep

Nederlanders in het algemeen, die in het verleden, heden of toekomst met Randstad te maken hebben gehad/gaan krijgen. B-t-B: HR- en personeelsmanagers. B-t-C: werkzoekenden. Eigen medewerkers.

Strategie/Concept

Met ons thema 'Iedereen heeft iets met Randstad' laten we zien dat wij al 50 jaar verbonden zijn met de Nederlandse samenleving. In de merkcampagne zien we in een historische estafette door de tijd verschillende aspecten van de impact van Randstad op de persoonlijke en commerciële groei van mensen en bedrijven. We betrekken Nederland via een campagnesite, waarop je kunt aangeven wat jij persoonlijk met Randstad hebt. Zodat een verzameling verhalen van echte mensen ontstaat die het heden en verleden van Randstad tot leven brengen.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde campagne met landelijke & doelgroepgerichte media-inzet: *TV: Een lange thematische spot die de verbondenheid van mens & bedrijf met Randstad laat zien in de afgelopen 50 jaar en een kortere doorvertaling naar het Randstad van nu. * Print: Een dagbladadvertentie op de verjaardag zelf. *Online: Bannering, E-dm en een homepage-take over op Nu.nl op de verjaardag leidend naar onze zeer campagnesite (www.randstad.nl/50) waarin iedereen zijn ervaring met Randstad kan delen. *Corporate PR: zeer hoge share of voice in de media rondom het jubileum. * POS: Folies met foto's van echte Randstad-werkenden op de vestigingen. *Intern: landelijke kick-off voor alle medewerkers op de avond van de lancering van de campagne.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen