De best bekeken media van Nederland

De best bekeken media van Nederland

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
DE PERSGROEP NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2014
Paginanummer
44

Winnaar 2014

Doelstelling

Een perceptieverandering teweegbrengen. Kranten zijn niet meer alleen van papier, het zijn multimediale nieuwsmerken. We willen tussen de oren krijgen dat de Persgroep nieuwsmedia dagelijks 6 miljoen contacten realiseren via krant, magazine, web en mobiel.

Doelgroep

Beslissers bij adverteerders, media- en reclamebureaus. Zij letten nu vooral op bereiken prijs, en kiezen dan (te) vaak TV. Nieuwsmerken zijn in hun ogen vooral kranten, met de associatie ouderwets en duur. Het digitale bereik wordt sterk onderschat.

Concept

De best bekeken media van Nederland is een campagne om de vergeten factor aandacht weer op de kaart te zetten. Aandacht is juist waar nieuwsmedia in uitblinken. Zeker vergeleken met bijvoorbeeld TV, waar reclame vaak het uitgelezen moment is om iets anders te gaan doen. Mensen kiezen (en betalen) bewust voor een nieuwsmerk en consumeren dit aandachtig. Zonder aandacht heb je niks aan bereik, is dan ook de boodschap. In diverse uitingen worden adverteerders met een humoristische ondertoon uitgedaagd om hun vooroordelen te herzien. De Persgroep heeft haar positionering, prijsstrategie en productportfolio aangepakt om aan relevantie te winnen in een zeer competitieve advertentiemarkt.

Media- en middelenstrategie

Advertenties, banners, advertorials en nieuwsbrieven worden in vakmedia ingezet (Adformatie, Marketing Tribune, Tijdschrift voor Marketing, Emerce). Ook hangen er posters in de toiletten van menig mediabureau en wordt de campagne doorgevoerd op radio. Uiteraard worden ook de eigen Persgroep media ingezet: immers lezen beslissers zelf onze nieuwsmedia. Ook aan interne activatie is gedacht met o.a. een postercampagne en gadgets. Tenslotte is voor nog meer aandacht een PR offensief ingezet. Met klinkend resultaat: de Persgroep stijgt in 1 jaar tijd maar liefst 20 plaatsen in het voorkeursrijtje van adverteerders en mediabureaus in het Adformatie Kerstrapport 2014. Als enige nieuwsuitgever haalt de Persgroep haar target omzet 2014, terwijl directe concurrenten met meer dan 10% dalen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken