AXE Shower, heb jij iets te bekennen?

Unilever / LEMZ

award
Winnaar 2006

Bekijk deze campagne op pagina 258 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Unilever
Titel
AXE Shower
Bureau
LEMZ
Account
Jack Gnodde
Copy
Ilona van de Laarschot
Art
Remco Marinus, Carianne van Raak
Strateeg
Mark Woerde, Wendeline Sassen
Opdrachtgever
Trudy Dekkers, Jessica Walraven, Frank Weijers
Film/Productiemaatschappij
Gr8films
Editor
Gr8films
RTV-producer
Gr8films
Fotografie
Arjen Went
Illustraties
Ultradeluxe Fleur van Maarschalkerwaart
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LEMZ
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving winnaars

Fast Moving

Doelstelling

Verhoog awareness van de AXE Shower gel range, resulterend in een sterkere marktpositie.

Doelgroep

Jonge mannen (15-25 jaar), bezig met het spel van verleiden en verleid worden.

Strategie/Concept

Het Axe effect maakt elke man onweerstaanbaar en brengt hem, gewild of ongewild, in spannende situaties. En zo gebeuren er soms dingen die je niet kan delen, maar eigenlijk wel erg leuk zijn... Daarom biedt Axe alle mannen de mogelijkheid hun verhalen anoniem op te ‘biechten’ en te delen met vrienden. Samen met het juiste AXE Shower productadvies komen de dirty boys daarmee weer in het reine.

Media- en middelenstrategie

In een 360° campagne met televisie, print, online advertising, onpack & instore communicatie, PR, toiletreclame, PlusVilt en spectaculars worden jongens opgeroepen om hun belevenissen te bekennen. Dat kan op www.axeshower.nl via een innovatieve interactieve videochat waardoor het lijkt of je live ‘biecht’, of door een bekentenis in te spreken via 0909-AXESHOWER. Met stemvervormers en andere vermommingstechnieken is de anonimiteit gegarandeerd. Op relevante plaatsen, zoals uitgaansgelegenheden in de grote steden, zijn honderden KPN telefooncellen tijdens de campagne omgebouwd tot AXE Shower ‘biecht’hokjes. Zo kunnen echte dirty boys direct live ‘biechten’... De website is te bekijken op www.ingezondenwerk.nl/shower.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen