Bureau van het Jaar 2015

J. Walter Thompson Amsterdam

bureauvhjaar2015
Het Bureau van het Jaar wordt ieder jaar verkozen door de separate ABC jury. Deze is samengesteld uit redacteuren van een drietal vakbladen, bestuursleden van de Bond van Adverteerders (BvA), bestuursleden van de SAN en een tweetal externe deskundigen.

Voor de prijs van Bureau van het Jaar wordt gekeken naar diverse criteria:
Heeft zich zakelijk (omzet) en creatief bewezen en heeft in het afgelopen jaar voor zijn klanten aantoonbaar succesvolle campagnes gecreëerd. Behaalde reclameprijzen zijn indicatief en niet beslissend. Het bureau staat in de belangstelling van de vakbladen en potentiële opdrachtgevers en vertaalt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en media in concrete oplossingen en concepten.

N.B. Het is niet noodzakelijk dat het bureau campagnes voor het SAN Jaarboek heeft ingezonden.

Op basis van een Longlist wordt na de eerste ronde een Shortlist gemaakt. In de tweede juryronde beslist de jury welk bureau het zogenaamde ABC Groot Accent ontvangt en zich Bureau van het Jaar mag noemen. Deze prijs is uitgereikt op 28 mei 2015 tijdens de feestelijke uitreiking SAN Accenten 2014 in Studio 21.

SAN Accenten 2017

Winnaars uit het verleden

DDB/Needham (1994), FHV/BBDO (1995), PPGH/JWT (1996), FHV/BBDO (1997), Kessels Kramer (1998), Result DDB (1999), Ubachs Wisbrun (2000), Result DDB (2001), TBWA\NEBOKO Campaign (2002), DDB Amsterdam (2003), Doom & Dickson (2004), TBWA\NEBOKO (2005), 180 Amsterdam (2006), S-W-H (2007), TBWA\NEBOKO (2008), N=5 (2009), Alfred (2010), Wieden+Kennedy (2011), Etcetera (2012), DDB & Tribal Amsterdam (2013) en ACHTUNG! (2014).

De SAN deelt de 3.322 beste campagnes van de afgelopen 11 jaar online!

Uniek: SANARCHIEF
Onderverdeeld in 11 categorieën, inclusief alle informatie over de doelstelling van de campagne, de doelgroep, strategie, concept, de makers en RTV materiaal.
Met één muisklik te openen.

Zoeken is vinden!
SANARCHIEF is overzichtelijk, toegankelijk en compleet. Zoek op ’Categorie‘, ‘Adverteerder’, ‘Bureau’ of ‘Jaar’. Of nog leuker via ‘Trefwoord’ en jouw eigen naam.

SANARCHIEF: Inspiratiebron voor campagnemakers

SANARCHIEF